اصول فنگ شویی در دکوراسیون

با مهندسین معماری چهارباغ در یک مطلب تازه از دکوراسیون داخلی همراه باشید :

وب‌سایت بدونیم: اگر می خواهید دکوراسیون داخلی منزلتان را طوری طراحی کنید که آرامش و شادی را برایتان به ارمغان بیاورد، بهتر است از اصول و قوانین فنگ شویی بهره ببرید. با فنگ شویی هر نوع نقصی که در دکور خانه داشته باشید می توانید به راحتی آن ها را رفع کنید. از دیدگاه فنگ شویی خانه های ما آیینه احساسات درونی ما هستند. هدف فنگ شویی هماهنگ کردن محیط با شخصیت و انرژی محیط با انرژی درونی خودتان است. هرچیزی که در داخل خانه شماست انرژی دارد. حتی اشیاء بی جان. فنگ شویی نحوه مدیریت این انرژی را به شما یاد می دهد.

کاناپه

اصول فنگ شویی در دکوراسیون

کاناپه را پشت به دیوار و با فاصله زیادی از ورودی طوری قرار دهید که دید کامل به درب ورودی داشته باشید. بین کاناپه و دیوار نیز باید کمی فضا باشد. اگر اتاق شما دیوار به اندازه کافی ندارد می توانید پشت کاناپه را یک کنسول با چراغ یا شمعدانی های بلند و محکم گذاشته تا احساس امنیت بکنید. برای اطمینان بیشتر یک آینه در مقابل قرار دهید تا بتوانید در آینه پشت سرتان را ببینید.

اشتباهات چینش کاناپه از نظر فنگ شویی این است که اگر کاناپه با فاصله زیادی از مبل های تک نفره و یا صندلی ها قرار بگیرد باعث می شود که شما نتوانید به راحتی با همدیگر صحبت کنید چون فاصله زیادی از هم دارید. در واقع فاصله مبل ها باید حداقل به ندازه ای که بتوان فنجان قهوه و یا کتابی را آن جا قرارداد باشد. مبل ها را باید طوری قرار دهید که هنگام راه رفتن بین آن ها پای شما به مبل ها اصابت نکند. و یا هنگام وارد شدن به اتاق پشت مبل سمت شما نباشد. و اما در مورد عسلی ها باید بگویم که اشکال مربع و مستطیلی به خاطر زاویه دار بودنشان مناسب نیستند بهتر است که عسلی ها گرد باشند. چون باعث می شود انرژی بیشتری در جریان باشد. البته برای اتاق نشیمن ترکیبی از اشکال مختلف لازم است زیرا هرکدام سمبل یکی از عناصر طبیعت هستند. به عنوان مثال مربع نماد کره زمین، مستطیل نماد چوب، مثلث نماد آتش و دایره و بیضی نماد فلز هستند.

پنجره ها و رنگ ها

اصول فنگ شویی در دکوراسیون

آیا پوشاندن پنجره ها کار درستی است؟ این مسئله بستگی به احساس خود شما دارد. بعضی ها دوست دارند که از پنجره منظره بیرون را ببینند ولی بعضی دیگر احساس خوبی در این رابطه ندارند. در کل اگر پنجره بزرگی دارید، انرژی زیادی را از داخل خانه خارج می کند، شمامی توانید با استفاده از پرده های بلند و یا قرار دادن گلدان جلوی پنجره، انرژی بیرون رفته را دوباره به داخل خانه بازگردانید.

مواقعی هست که شما دلتان نمی خواهد پنجره را با پرده بپوشانید. از طرفی پنجره شما رو به دیوار همسایه باز می شود. برای رفع این مشکل می توانید با نصب یک پرده نازک حریر منظره دیوار همسایه را کم رنگ تر کنید. همچنین می توانید یک شیء کریستالی از پنجره آویزان کنید. نظر خیلی ها این است که تلویزیون نباید در اتاق نشیمن باشد ولی اگر می خواهید که یک نقطه کانونی در اتاق باشد، تلویزیون آپشن خوبی است. تمام گوشه کنار تاریک خانه را با لامپ نورانی کنید. تاریکی در بعضی نقاط منزل نشان دهنده نادیده گرفتن بعضی از جنبه های زندگی می باشد.

رنگ ها

اصول فنگ شویی در دکوراسیون

رنگ ها ی تند در قسمت های عمومی منزل مثل اتاق پذیرایی بسیار مناسب هستند. رنگ قرمز نیروبخش و رنگ های آبی و بادمجانی انرژی بخش هستند. سعی کنید اتاق را پر از وسایل و دکوری هایی کنید که مفهوم دارند. اگر نظرتان این است که با این کار اتاق شلخته می شود می توانید تمام آن ها را در قفسه ها و دکوری ها قرار دهید. اگر وسیله ای در اتاق هست که به آن علاقه زیادی دارید، آن را جایی قرار دهید که به راحتی به چشم بخورد چون وقتی با دیدن ان انرژی گرفته و در مقابل، آن انرژی را به کل اتاق بازخورد می دهید.

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای دکوراسیون داخلی

شرکت مهندسین معماری چهارباغ آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

keyboard_arrow_up