بزرگ نشان دادن فضای اتاق خواب

با مهندسین معماری چهارباغ در یک مطلب تازه از دکوراسیون داخلی همراه باشید :

درسته که می گویند اتاق خواب هر چه کوچک تر باشه آرام بخش تر است اما فضای کوچک شلوغ تر و به هم ریخته تر دیده می شود. نگران نباشید اگر اتاق خواب خیلی کوچک دارید می توانید از یک سری ترفندها برای بزرگ تر جلوه دادنش استفاده کنید.

 

نحوه بزرگ شدن اتاق خواب, ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب

فضای کوچک شلوغ تر و به هم ریخته تر دیده می شود

 

اولین کاری که باید انجام دهید این است که با میز و مبل های شناور کف زمین را تا جایی که می توانید خالی نشان دهید. مثلا از قفسه های دیواری استفاده کنید و یا میزهای پاتختی که پایه های بلند دارند و روی زمین را شلوغ نشان نمی دهند.

 

میز را پشت به دیوار در کنار تخت قرار دهید و از آن به عنوان میز پاتختی هم می توانید استفاده کنید.

 

بزرگ نشان دادن فضای اتاق خواب,بزرگ نشان دادن اتاق خواب

میزهای پاتختی که پایه های بلند دارند و روی زمین را شلوغ نشان نمی دهند

 

از نور طبیعی در اتاق استفاده کنید و برای این کار کافی است پرده ها و پارچه های رنگ روشن به کار ببرید. هرگز پرده های تیره برای پنجره به کار نبرید زیرا اجازه نمی دهد نور طبیعی به داخل اتاق بتابد.

 

طراحی اتاق خواب,ترفندهایی برای دکوراسیون اتاق خواب

از نور طبیعی در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید

 

دکور اتاق را تا جایی که می توانید ساده کنید. استفاده از طرح های شلوغ و رنگ های جیغ فضا را کوچک تر نشان می دهد. پس از رنگ های خنثی و تعداد بسیار کمی طرح و نقش استفاده کنید. فراموش نکنید که رنگ سفید دیوار فضا را بزرگ نشان می دهد.

 

در اتاق از وسایل برقی مثل تلویزیون استفاده نکنید. تلویزیون در اتاق خواب هم قدیمی  تاریخ گذشته شده است و هم فضای زیادی را اشغال می کند. بنابراین به جای تلویزیون از لپتاپ استفاده کنید و هنگام خواب آن را بیرون از اتاق قرار دهید.

 

ارتفاع تخت هر چه بلندتر باشد بهتر است چون هم فضا را بزرگ تر نشان می دهد و هم زیر تخت فضا برای جاسازی کردن یکسری وسایل وجود دارد. برای روتختی و ملحفه ها از رنگ های روشن و خنثی استفاده کنید.

 

منبع : bedunim.ir

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای دکوراسیون داخلی

شرکت مهندسین معماری چهارباغ آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

keyboard_arrow_up