دلایلی برای بهتر بودن فضاهای کوچک

با مهندسین معماری چهارباغ در یک مطلب تازه از دکوراسیون داخلی همراه باشید :

با توجه به قیمت بالای مسکن، به ویژه برای شهروندان کلان شهرهای امروزی، گرایش به فضاهای کوچک بیش از پیش رواج یافته به همین دلیل برای افزایش بهره وری زندگی در فضاهای کوچک با ما و ۷ دلیل از مزایای به ظاهر پنهان خانه های کوچک همراه باشید.

 

دنج بودن و احساس صمیمیت و گرمی بیشتر

وقتی فضای زیادی برای پر کردن و مدیریت وجود نداشته باشد، تمرکز بیشتری بر روی ساختن محیطی آرامش بخش و راحت به همراه کاریی بالاتر در یک فضا داشته و به همین سبب کیفیت فضا از جوانب مختلف افزایش یافته و برای صمیمیت و گرما بخشیدن به فضا سعی می کنید با استفاده و افزودن اکسسوری های کوچک و ارزان قیمت مانند شمع ها و کوسن ها و توجه به جزئیات تاثیر عمیقی بر محیط ایجاد نمایید که چون در فضایی کوچک قرار می گیرند بیشتر جلوه پیدا کرده و موثرتر خواهند بود.

 

از سوی دیگر فضاهای کوچک بیشتر احساسی دنج و گوشه ای خلوت در کاربران ایجاد می کنند و به دلیل کوچکی مدیریت دکوراسیون و اجزای آن آسانتر خواهد بود.

 

هزینه های کمتر برای دکوراسیون,ویژگی فضاهای کوچک

فضاهای کوچک بیشتر احساسی دنج و گوشه ای خلوت در افراد ایجاد می کنند

 

فضاهای کوچک سازمان یافته تر هستند!

هنگامی که شما در فضای بزرگی زندگی می کنید حوزه های بیشتری و در نتیجه اقلام دکوری و الزامات دکوراسیونی بیشتری نیاز خواهید داشت و حتی ممکن است به دلیل خالی ماندن قسمت هایی از خانه از وسایل غیر ضروری و غیر کاربردی استفاده نمایید. همچنین درباره سازماندهی و چیدمان مناسب، فضاهای کوچک کار را آسان کرده و برای تمیز کردن و نظم بخشیدن به فضا نیز برای زندگی روزمره و فعالیت های مرتبط با آن را بسیار کارآمدتر و در واقع در دسترس تر عمل می کنند.

 

فضاهای کوچک,دکوراسیون فضاهای کوچک

برای پر کردن فضاهای بزرگ به اقلام دکوری و الزامات دکوراسیونی بیشتری نیاز خواهید داشت

 

هزینه کمتر برای دکوراسیون

برای پرکردن و چیدمان متناسب فضاهای بزرگتر به منظور خرید مبلمان و اقلام دکوری و همچنین اکسسوری ها و ایجاد فضای بزرگ گرم و راحت هزینه زیادی لازم است اما فضاهای کوچک، تزئین (و بازسازی) را ساده تر و مقرون به صرفه تر می کند. به جای صرف هزینه های زیاد برای دکوراسیونی گران قیمت می توان به اقلام کمتر و کاربردی تر پرداخت.

 

دکوراسیون خانه های کوچک,دلایل بهتر بودن دکوراسیون خانه های کوچک

به جای صرف هزینه های زیاد برای دکوراسیون گران قیمت به اقلام کمتر و کاربردی تر بپردازید

 

ارتقاء مینیمالیسم در دکوراسیون فضاهای کوچک و استرس کمتر!

مینیمالیسم و سبک های ساده گرا در دکوراسیون، زندگی ساده تر و کاهش استرس را در فضا به ارمغان می آورند و یکی از چیزهای شگفت انگیز ویژگی خانه های کوچک همین مطابقت با این سبک هاست در واقع، مینیمالیسم برای استودیو آپارتمان ها تقریبا ضروری است و کار ها را آسانتر و آرامش بیشتری ایجاد می کند در صورتیکه در فضاهای بزرگتر یکنواختی بصری و احساس خالی بودن ایجاد کرده و نیازمند طراحی و به کارگیری المان های ضروری تر می باشد.

 

دکوراسیون و چیدمان فضاهای کوچک,سازمان یافتن فضاهای کوچک

در فضاهای بزرگتر یکنواختی بصری و احساس خالی بودن ایجاد می کند

 

مرتب و تمیزی آسانتر

این قطعا یکی از مزایای مورد علاقه هر کاربری برای زندگی در یک فضای کوچک است که فضا با سرعت و راحتی بیشتری منظم و تمیز گردد در صورتیکه در فضاهای بزرگ برای سازماندهی، مرتب کردن و تمیز کردن زمان و انرژی بیشتری نیاز است و به همین دلیل فضاهای کوچک در صورت طراحی متناسب فضا و تبعیت از استانداردها به راحتی نظم گرفته و صلح و آرامش را به ارمغان می آورند.

 

دکوراسیون خانه های کوچک,دلایل بهتر بودن دکوراسیون خانه های کوچک

فضاهای کوچک با سرعت و راحتی بیشتری منظم و تمیز می گردد

 

از نظر محیطی و هم هزینه پایدارتر و با ثبات تر هستند!

در فضاهای بزرگ هزینه های گرمایش و یا سیستم های خنک کننده و برق  از هزینه های اصلی و گاهی بالا به شمار می آید در حین اینکه ممکن است با صرف هزینه زیاد برای فضا کافی نبوده و درجه حرارت ایده الی را ایجاد نکند اما فضاهای کوچک با هزینه کمتر هم از نطر حفط انرژی های طبیعی و محیط زیست  و هم از نظر هزینه ها به صرفه تر و ثابت تر هستند.

 

برای مثال هنگامی که در خانه ای با متراژ ۵۰۰ متر مربع زندگی می کنید در مقایسه با فضاهای کوچکتر پنج، شش و حتی ده برابر بیشتر هزینه می کنید. زندگی در خانه ای کوچک به معنی کاهش جدی در هزینه های ماهانه و همچنین تاثیرات خانه شما بر طبیعت خواهد بود.

 

دکوراسیون و چیدمان فضاهای کوچک,سازمان یافتن فضاهای کوچک

زندگی در خانه ای کوچک به معنی کاهش جدی در هزینه های ماهانه می شود

 

خانه های کوچک راحت تر شخصی سازی و دارای هویت می شوند!

یک خانه بزرگ برای دکوراسیون متناسب و متعادل نیازمند اقلام دکوری بیشتری است که اگر برای پر کردن فضا از استفاده از اقلام دکوری زیاده روی شود ممکن است بیشتر شبیه موزه به نظر رسد و اگر تمایل به ایجاد فضایی که انعکاسی از شخصیت و احساسات سبک شخصی و نیامند وقت بیشتری برای این تاثیرات می باشد اما خانه های کوچک به راحتی تمی شخصی و با هویت به خود می گیرند زیرا همه دکوراسیون در یک نگاه کنار هم قرار گرفته و اگر از هم تبعیت کنند بر هم اثر بیشتری از نظر بصری دارند و با به کارگیری المان های کمتر شخصی سازی می شوند!

 

خصوصیات دکوراسیون خانه های کوچک,دکوراسیون خانه های کوچک

خانه های کوچک به راحتی تمی شخصی و با هویت به خود می گیرند

 

منبع : decoboom.ir

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای دکوراسیون داخلی

شرکت مهندسین معماری چهارباغ آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

keyboard_arrow_up