راهنمای استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی

با مهندسین معماری چهارباغ در یک مطلب تازه از دکوراسیون داخلی همراه باشید :

رنگ بنفش یکی از محبوب ترین رنگ هایی است که معمولا طراحان داخلی دکوراسیون نگاه ویژه ای به آن دارند و با توجه به طرفداران زیادی که این رنگ دارد، استفاده از آن نیز روز به روز در حال گسترش است. رنگ بنفش معمولا از جمله رنگ های شاد و بارز شناخته می شود که به کارگیری آن می تواند تاثیر زیادی در بهبود دکوراسیون داشته باشد. اگر می خواهید از این تاثیرات بیشتر آگاه شوید، حتما با این مطلب همراه باشید. در ادامه نکاتی را در مورد استفاده از این رنگ بیان خواهیم کرد و به چگونگی تاثیرگذاری آن اشاره می کنیم.

 

دکوراسیون و چیدمان رنگ بنفش,طراحی داخلی رنگ بنفش

رنگ بنفش یکی از محبوب ترین رنگ هایی است که طرفداران زیادی داد

 

چرا باید رنگ بنفش را انتخاب کنیم؟

شاید در نگاه اول رنگ بنفش به نظر رنگی بسیار خاص و بارز جلوه کند. به ویژه اگر انتخاب اصلی ما برای طراحی دکوراسیون داخلی، رنگ های ملایم و یا خنثی باشد، این رنگ می تواند جلوه متمایزی نسبت به دیگر طیف های رنگی به کار رفته در محیط ارائه کند. در اینجا قصد داریم بیشتر روی نوعی از رنگ بنفش تمرکز کنیم که پایه آبی دارد و از این حیث می توان آن را جزو بنفش تیره دسته بندی کرد.

 

دکوراسیون رنگ بنفش,دکوراسیون داخلی رنگ بنفش

اولین قدم بعد از انتخاب رنگ بنفش، ایجاد هماهنگی با دیگر رنگ های به کار رفته در محیط است

 

اگر چنین رنگی را در نظر داشته باشید و در تصاویر نیز دقت کنید می بینید که با توجه به طراحی مدرن دکوراسیون، می تواند سازگازی بسیار خوبی با محیط داشته باشد و جنبه هنری ایده آلی نیز به فضا می بخشد. شاید اولین قدم بعد از انتخاب رنگ بنفش در طراحی دکوراسیون داخلی، ایجاد هماهنگی با دیگر رنگ های به کار رفته در محیط باشد. برای این منظور، بهترین انتخاب برای شما رنگ های خنثی و یا طیف خاکستری است که آسان ترین و بهترین هماهنگی را برایتان ایجاد خواهند کرد.

 

رنگ دیوارها

هیچ پیشنهادی برای طراحی دکوراسیون، بدون مشخص کردن رنگ مناسب برای دیواها، کارساز و مفید نخواهد بود. شاید ساده ترین تصور افراد از رنگ بنفش، به کار بردن آن برای طراحی اتاق کودکان باشد، اما در واقعیت، چنین چیزی صحت ندارد و استفاده از این رنگ می تواند در محیط های مختلفی، مناسب و مفید واقع شود. تصور کنید در فضایی که می خواهید در آن از چراغ های دیواری استفاده کنید، رنگ آمیزی دیوارها به رنگ بنفش چه جلوه زیبایی ایجاد خواهد کرد. طیف خوشرنگ و بسیار زیبایی که پس از تابش نور روی دیواری به رنگ بنفش ایجاد می شود، حس بسیار دل انگیزی در محیط فراهم می کند.

 

طراحی مدرن دکوراسیون, رنگ آمیزی دیوارها به رنگ بنفش

استفاده از رنگ بنفش می تواند در محیط های مختلفی، مناسب و مفید واقع شود

 

برای این منظور بهتر است دیواری که قصد دارید از آن به عنوان نقطه کانونی در فضا ایجاد کنید را با رنگ بنفش بپوشانید و از این طریق همه نگاه ها را به سمت نقطه مورد نظر جلب نمایید. اگر تصمیم به اجرای چنین ایده ای داشتید، سعی کنید یکی از دیوارهایی که در مکان روبروی ورودی اتاق نباشد را انتخاب کنید تا در هنگام حضور در اتاق، نگاه ها برای تمرکز روی نقطه کانونی اتاق، نیاز به گردش داشته باشد و به این ترتیب در اتاق چرخش بصری اتفاق بیفتد. پیاده سازی این ایده برای اتاق ناهار خوری و نشیمن بسیار ایده آل خواهد بود و ظاهر مدرن تری به دکوراسیون این قسمت های خانه می بخشد.

 

کابینت های آشپزخانه

اگرچه طراحی کابینت های آشپزخانه با این رنگ، ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما بدون شک شکل و شمایل جذابی برایتان ایجاد خواهد کرد. اما یادتان باشد برای آنکه اندکی رنگ بنفش مورد علاقه تان را در فضا خنثی کنید، از طیف های خاکستری و خنثی در آشپزخانه استفاده نمایید. به عنوان مثال می توانید از بافت ها و سطوح ناهموار بیشتری در محیط استفاده کنید که دارای رنگ های خنثی باشند، و یا از سنگ های رگه دار سفید مثل مرمر یا وسایل چوبی طبیعی در فضای آشپزخانه بهره ببرید. این انتخاب ها تا حد زیادی می تواند تعادل لازم را در محیط آشپزخانه برقرار کند و رنگ بنفش را در هماهنگی با دیگر اجزای دکوراسیون قرار دهد.

 

به کارگیری رنگ بنفش,به کار گیری رنگ بنفش در دکوراسیون خانه

طراحی کابینت آشپزخانه به رنگ بنفش شکل و شمایل جذابی برایتان ایجاد خواهد کرد

 

بخشی از مبلمان

اگر می خواهید به اتاق خواب یا اتاق نشیمن منزلتان کمی رنگ بنفش تند و تیز اضافه کنید، می توانید بخشی از مبلمان راحتی موجود در اتاق نشیمن یا صندلی راحتی اتاق خواب را با چنین رنگی انتخاب کنید. در این موارد نیز رنگ بنفش مبلمان می تواند نقش نقطه کانونی دکوراسیون شما را بازی کند و توجه های زیادی را به خودش جلب نماید. بنابراین تنها بخش کوچکی از مبلمان یا صندلی راحتی با روکش بنفش می تواند برای رسیدن به مقصودتان کافی باشد.

 

در چنین حالتی هم کنتراست و تضاد رنگی نقش مهمی ایفا می کند. سعی کنید با مرکزیت قرار دادن وسایلی که با رنگ بنفش تیره انتخاب شده اند، سایر اجزای دکوراسیون را به رنگ های خنثی درآورید و آنها را در اطراف نقطه کانونی اتاق بچینید. هر چه سایر بخش های دکوراسیون دارای طیف یکنواخت تری باشد، رنگ بنفش شما، مرکزیت بیشتری پیدا می کند.

 

طراحی داخلی رنگ بنفش, راهنمای انتخاب رنگ بنفش

کنتراست و تضاد رنگی نقش مهمی ایفا می کند

 

لوازم جانبی دکوراسیون

اگر از به کار بردن رنگ بنفش تیره به عنوان رنگی خاص و بارز در اجزای اصلی دکوراسیون خود واهمه دارید و از این بابت اندکی دچار تردید شده اید، بهتر است به سراغ لوازم جانبی اتاق بروید و رنگ بنفش را به طور نامحسوسی در ظاهر آنها به کار ببرید. با این کار ریسک بسیار کمتری در طراحی دکوراسیون اتاق های خانه انجام خواهید داد و از آنجا که تهیه این لوازم جانبی عمدتا هزینه بسیار کمتری برایتان در بر دارد، می توانید در صورت عدم رضایت از رنگ های به کار رفته در آنها، به راحتی این لوازم جانبی دکوراسیون را با دیگر طرح ها و رنگ ها جایگزین کنید. بنابراین دستتان برای به کار بردن رنگ بنفش مورد علاقه تان هم بازتر خواهد بود و همین امر باعث می شود که جسارت بیشتری برای به کار بردن این رنگ در دکوراسیون داخلی داشته باشید.

 

دکوراسیون داخلی رنگ بنفش,دکوراسیون و چیدمان رنگ بنفش

لوازم جانبی دکوراسیون را با دیگر طرح ها و رنگ ها جایگزین کنید

 

البته چنانچه می دانید، تعریفی که از لوازم جانبی دکوراسیون ارائه می شود معمولا بسیار گسترده است و می تواند وسایل متعددی را در اتاق های خانه شامل شود. اما هر آنچه که به عنوان عنصری دکوراتیو در نظر گرفته می شود و به زیبایی بصری محیط کمک می کند می تواند در گستره این نوع لوازم جای بگیرد. از جمله آنها می توان به تابلوهای هنری، پتوهای به کار برده شده در اتاق خواب، کوسن ها، بالشت ها، و دیگر وسایل کوچک دکوری اشاره کرد.

 

راهنمای چیدمان خانه به رنگ بنفش, طراحی مدرن دکوراسیون

استفاده از چنین رنگ های خاصی در دکوراسیون نیاز به جسارت و انتخاب هوشمندانه ای دارد

 

همانطور که گفته شد استفاده از رنگ بنفش می تواند در اجزای مختلفی از دکوراسیون داخلی شما گنجانده شود. اما میزان و کیفیت به کارگیری این رنگ در دکوراسیون تابع تصمیم شماست. هرچند استفاده از چنین رنگ های خاصی در دکوراسیون نیاز به جسارت و انتخاب هوشمندانه ای دارد، اما در عین حال نتایج بسیار خوبی نیز می تواند در بر داشته باشد و از این طریق ظاهر دکوراسیون داخلی شما را دستخوش تغییرات عمده ای کند.

 

منبع : bartarinha.ir

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای دکوراسیون داخلی

شرکت مهندسین معماری چهارباغ آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

keyboard_arrow_up