طراحی و دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی,طراحی داخلی

طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی یکی از پر اهمیت ترین و معماری داخلی جذاب ترین کارها در خانه و حتی خانه داری محسوب می شود به طوری که حتی نحوه چیدمان و رنگ ها و بازی با نور در جذابیت محیط زندگی و بر گرمای خانواده و آرامش و احساس راحتی و گاهی انسجام آن در تک تک افراد تاثیر گذار می باشد. زندگی ما پر از رنگ است و میتوان با بهره گیری از رنگ های گرم و شاد فضای خانه مان را هم شاد کرد.

دکوراسیون پذیرایی عنصری که در شروع باید مد نظر قرارگیرد عملکرد و نحوه استفاده از فضای داخلی است.یک چهار دیواری می تواند به عنوان اتاق خواب ، آشپزخانه ، پذیرایی ، یا دفتر کار شخص معین برای فعالیت مشخص قرار گیرد.

ضروری است با استفاده از عواملی چون نورپردازی و چیدمان مبلمان تقسیم گردد تا عملکرد هر یک دقیقا مشخص گردد. شکل و نظم اثاثیه می تواند همچون دیوار ها در یک فضای بزرگ ایجاد نوعی محصوریت کرده و الگوهای خاصی را به نمایش بگذارد. دکوراسیون پذیرایی  تنها قادر است از طریق فرم اندازه و شکل خود فضا را تحت الشعاع قرار داده و حوزه فضایی را نظم بخشد، همچنین نور و الگوهای تاریک و روشن آن باعت می شود تا قسمتی از فضا جلب نظر کرده و در عوض از اهمیت سایر قسمت ها کاسته شود و در نتیجه فضا از این طریق تقسیم بندی شود.

هدف اصلی از انجام دکوراسیون داخلی بالا بردن زیبا سازی فیزیکی و هماهنگی آن با احساسات درونی انسان میباشد که جز با تاکید بر روابطی چون عاملیت و عملکرد با فرم و .. و همچنین به وسیله عناصر متعلقه و مرتبطی چون رنگ و بافت و … میسر و مقدور نمی باشد.

طراحی داخلی با بکارگیری عناصر فوق سعی در بهینه سازی فضاها و دست یابی به کارایی و کارکرد مناسب در کنار زیبایی می باشد.

معماری داخلی با ایجاد مجموعه ای از باید و نبایدها و کثرت ها و کاستی ها و قرار دادن فرم در برابر فرم و فضای هندسه در برابر طبیعت ، داخل در برابر خارج و همچنین قدرت و منطق مردانه از یک سو احساسات زنانه از سوی دیگر می کوشد به ارتباط معنایی و فرمال مفهوم میبخشد.

در واقع معماری داخلی به وسیله ی این ترکیب می خواهد به اهداف مورد نظر خود در طراحی فضا دست یابد. طراحی داخلی در ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین برای افراد جامعه نقش موثر دارد.محیط مناسب یعنی فضایی که بشر در آن می تواند فرغ از فشارهای نا خواسته روانی رشد کرده و شکوفا شود و این خواسته های عقلانی و منطقی هر جامعه است. بنابر این هدف طراحی داخلی بهبود عملکرد فیزیکی و روانی و دست یابی به اصول زیبا شناسی فضای داخلی است.

keyboard_arrow_up