فنگ شویی اتاق کودک ، چیدمان آرامش بخش

 

اتاق بچه ها باید ساده ، راحت و مملو از نشانه ها و امکاناتی برای خیال پردازی باشد ، فضا هایی برای پرورش خویشتن و لذت از سر خوشی و آسودگی خاطر دوران کودکی. کودکان در جریان رشد به سرعت تغییر می کنند ، ماه به ماه عوض می شوند ، بنابر این روشن است که آنها نیاز دارند که این روند در محیط اطرافشان نیز بازتاب پیدا کند ؛ دست کم دو سال یکبار باید اثاثیه را دوباره بچینید و آرامش اتاق را تجدید کنید. اما آیا شما با روش های این کار آشنا هستید؟!! چگونه می توان آرامش را برای کودکان فراهم کرد؟! با ما همراه شوید و اصول طراحی دکوراسیون اتاق کودک را در فنگ شویی بیاموزید.

 

فنگ شویی اتاق کودک, چیدمان فنگ شویی اتاق کودک
مهمترین اصل فنگ شویی رفع انباشتگی و پاکسازی است. فنگ شویی هنری است ساده ، انعطاف پذیر و ملموس برای افزایش نشاط ، آرامش و تعادل در زندگی روزمره که با همه ی سبک های دکوراسیون داخلی سازگاری دارد. این هنر نیز مانند هر موضوع و مبحثی دارای زمینه های فکری و مکاتب متفاوتی است که برخی رمز گونه و دشوار و برخی کاربردی هستند. شاید این برای کسی که تازه با فنگ شویی آشنا شده بسیار گیج کننده و پیچیده به نظر آید اما اگر شما از ابتدا به سادگی شروع کنید و قدم به قدم پیش بروید به زودی خبره خواهید شد.

 

فنگ شویی اتاق کودک, چیدمان فنگ شویی اتاق کودک
کودکان همچون دیگران نسبت به رنگ ها ، شکل ها و تصاویر واکنش نشان می دهند. انتخاب درست رنگ برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب آنها می تواند در روحیه آنها بسیار تاثیرگذار باشد. کودکان در این فضا خود باید مقررات را انتخاب و محیط شخصی شان را اداره کنند.

 

فنگ شویی اتاق کودک, چیدمان فنگ شویی اتاق کودک
جهت پروراندن فعالیت و همچنین خواب کودک، مراقب اتاق او باشید رنگ آبی ممکن است خیلی سرد باشد. به ویژه اگر اتاق رو به شمال باشد و نور کمی دریافت کند. رنگ دیوار و پارچه های به کار رفته که تر کیبی است، از آبی سرد با رنگ های گرم تر ، به خاطر نیاز کودک به ثبات و نظم خوب است.

 

فنگ شویی اتاق کودک, دکوراسیون اتاق کودک
رنگ سبز روشن می تواند برای اتاق کودک بسیار مناسب و چشمگیر باشد و جهت شرق نیز مناسب است زیرا یادآور طلوع خورشید است و انرژی و شادی را در آغاز روز به آنها هدیه می دهد.

 

فنگ شویی اتاق کودک, چیدمان فنگ شویی اتاق کودک
در صورت امکان کودکان سنین مختلف را از هم جدا کنید تا به همدیگر متکی نباشند و تنها بودن به آنها کمک می کند تا حس استقلال و اعتماد به نفس خود را رشد دهند. اتاق کوچک آنها می تواند قلمرو شخصی آنها باشد تا بتوانند به وسیله آن مدیریت را تمرین کنند.

 

فنگ شویی اتاق کودک, چیدمان فنگ شویی اتاق کودک
در اتاق خواب کلید چراغ مطالعه یا آباژور در کنار تخت آنها باشد تا هر گاه که بخواهند بی آنکه از رختخواب بیرون بیایند مطالعه کنند.

 

فنگ شویی اتاق کودک, چیدمان فنگ شویی اتاق کودک
از تخت خواب طبقه ای اجتناب کنید ؛ با استفاده از ای نوع تخت خواب یک کودک خیلی نزدیک به سقف قرار دارد در حال که دیگری در قسمت پایین و در فضای تنگ قرار دارد.

 

فنگ شویی اتاق کودک, چیدمان فنگ شویی اتاق کودک

 

مبلمان راحتی و اثاثیه ساخته شده از مواد طبیعی از جمله فرش، موکت، قالی پشمی، قاب بندی های چوبی و کاغذ دیواری که همه با عنصر چوب و رشد در ارتباط اند، نیز توصیه میشود.

 

منبع :  chehnews.com –  chidaneh.com

keyboard_arrow_up