نحوه انتخاب بهترین رنگ پرده برای منزل

با مهندسین معماری چهارباغ در یک مطلب تازه از دکوراسیون داخلی همراه باشید :

 

پنجره ها، چشمان خانه هستند که با کمک پرده، می توانند زیباتر و شیک تر به نظر رسیده و تعادل نور و رنگ ها را در فضا بیشتر کنند در واقع، در بدو ورود به منزل، اولین چیزی که در دکوراسیون به چشم می آید، رنگ های غالب و نور موجود در فضاست.

امروزه، دانشمندان و روانشناسان تحقیقات زیادی در زمینه تاثیر رنگ ها در زندگی، احساس، حالت های روزمره انسان انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که جریان زندگی در خانه بدون پنجره و بدون نور وجود ندارد وعدم وجود نور عواطف انسانی را به نحوی منفی تغییر می دهد و به همین سبب استفاده از پنجره ها در معماری منزل و تزئین مناسب آن ها در دکوراسیون بسیار مهم می باشد.

نکاتی برای انتخاب رنگ پرده, نحوه انتخاب رنگ پرده

جریان زندگی در خانه بدون پنجره و بدون نور وجود ندارد

لازم به ذکر است قبل از انتخاب رنگ مناسب برای پرده، چند عنصر حیاتی نیاز است یکی از مهم ترین موارد، سبک دکوراسیون مخصوصا رنگ دیوار ها، فرش و مبلمان می باشد. شناسایی عناصر اصلی و عناصر دکوری که فرعی تر محسوب می شوند نیز در اولویت هستند. اگر اتاقی دارید که رنگ های دیوار و فرش های آن روشن است، بهتر است پرده ای با رنگ خنثی انتخاب کنید و یا برعکس، اگر تمام اتاق و مبلمان رنگ های خنثی دارند، پرده ها با رنگ روشن گزینه خوبی برای روح دادن به اتاق می باشد.

نکاتی برای انتخاب رنگ پرده,نحوه انتخاب رنگ پرده

اگر تمام اتاق و مبلمان رنگ های خنثی دارند، پرده ها با رنگ روشن گزینه خوبی است

رنگ قرمز، باعث افزایش اشتها، و افزایش انرژی می گردد و افراد را شاد‌تر می کند. بنابراین پرده هایی با رنگ قرمز می تواند برای آشپزخانه، نشیمن و اتاق غذاخوری مناسب باشد.

دکوراسیون پرده های رنگی, چیدمان خانه با پرده های رنگی

پرده هایی با رنگ قرمز می تواند برای آشپزخانه، نشیمن و اتاق غذاخوری مناسب باشد

رنگ نارنجی باعث می شود که پذیرش تغییرات آسان تر باشد و احساس راحتی و انرژی را به خود به همراه دارد. از این رنگ می توان در اتاق‌ها، جایی که تمام اعضای خانواده دور هم جمع می شوند، استفاده کرد.

رنگ نارنجی برای آشپزخانه هم مناسب است زیرا به هضم غذا کمک می کند و به افراد احساس راحتی می دهد. پرده های نارنجی برای اتاق خواب توصیه نمی شوند زیرا که بسیار محرک بوده و در خواب اختلال ایجاد می کند.

پرده های رنگی برای چیدمان خانه,تکنیک های انتخاب پرده های خانه

رنگ نارنجی برای آشپزخانه هم مناسب است زیرا به هضم غذا کمک می کند

زرد مایل به نارنجی، حس دوستی به همراه دارد. اگر به دنبال یک ارتباط دوستانه هستید، اتاق نشیمن خود را با پرده های زرد تزئین کنید.

نحوه انتخاب رنگ پرده, انتخاب پرده های رنگی

زرد مایل به نارنجی، حس دوستی به همراه دارد

پرده های سبز برای اتاق خواب عالی هستند چون با ایجاد احساس آرامش، خواب خوبی را سبب می شوند به علاوه، با این رنگ اتاق بزرگتر به نظر می رسد. اگرچه این رنگ برای همه افراد مناسب است ولی بعضی افراد با بیش از حد استفاده کردن از این رنگ مشکل دارند.

نحوه انتخاب بهترین رنگ پرده,نکاتی برای انتخاب رنگ پرده

پرده های سبز برای اتاق خواب باعث ایجاد آرامش و خواب خوب می شوند

فیروزه ای به ایجاد هارمونی داخلی کمک می‌کند و باعث آرامش افراد می‌شود. بنابراین این رنگ پرده برای اتاقی مناسب است که بعد از یک روز طولانی می خواهید در آن جا استراحت کنید.

آبی یک رنگ صلح آمیز است که راه حل مناسبی برای بی خوابی و اضطراب محسوب می شود علاوه بر آن به داشتن تمرکز نیز کمک می کند. بنابراین پرده هایی با رنگ های آبی هم برای اتاق کار و هم اتاق خواب مناسب است.

روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون, دکوراسیون پرده های رنگی

رنگ آبی به داشتن تمرکز نیز کمک می کند

استفاده از رنگ بنفش برای پرده، نور صورتی کم رنگی ایجاد می کند که بسیار آرام بخش است. این رنگ با عناصر روشن اتاق بسیار هماهنگی ایجاد می کند و اتاق را زنده تر می کند. بنابراین انرژی بیشتری را به شما می دهد.

چیدمان خانه با پرده های رنگی,پرده های رنگی برای چیدمان خانه

استفاده از رنگ بنفش برای پرده، نور صورتی کم رنگی ایجاد می کند که آرام بخش است

صورتی و بنفش باعث تندرستی و افزایش احساسات می شود. بنفش و صورتی نیز تاثیر خوبی بر روابط دارند، بنابراین پرده های رنگی صورتی به دلایل ذکر شده و به دلیل تم فانتزی اکثرا برای اتاق خواب مناسب تر هستند و در اتاق کودک نیز کاربرد بیشتری دارند.این رنگ برای سبک دکوراسیون هایی با رنگ های پاستلی نیز زیبایی را می افزاید.

پرده های رنگی برای چیدمان خانه,نحوه انتخاب بهترین رنگ پرده

رنگ بنفش و صورتی نیز تاثیر خوبی بر روابط دارند

پرده های قهوه ای روشن خانه را برای شما دلپذیر کرده و همچنین این رنگ به داشتن تمرکز کمک می کند اما باید توجه داشت تا حتما با نور فضای داخلی ترکیب شود تا باعث خستگی و تاریکی بیش از حد نشود.

تکنیک های انتخاب پرده های خانه,انتخاب بهترین رنگ پرده

پرده های قهوه ای خانه به داشتن تمرکز کمک می کند

منبع : decoboom.ir

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای دکوراسیون داخلی

شرکت مهندسین معماری چهارباغ آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

 

keyboard_arrow_up