نورپردازی اتاق نشیمن چگونه باشد؟

با مهندسین معماری چهارباغ در یک مطلب تازه از دکوراسیون داخلی همراه باشید :

برای روشنایی اتاق نشیمن دقت زیادی باید به خرج داد: نه تنها چراغ های اتاق نشیمن شما باید خوب به نظر برسد تا تأثیری قابل توجه (حتی در هنگام خاموشی) ایجاد کند، بلکه همچنین نیاز به ترکیبی به انواع مختلف چراغ دارید تا بین حال و هوا با کاربردی بودن تعادل ایجاد کنید.

 

در اینجا به شما توضیح می دهیم که چگونه نورپردازی اتاق نشیمن خود را به درستی انجام دهید.

 

جذابیت معماری ایجاد کنید

پنهان کردن باریکه نور در زیر دیوار مصنوعی نوعی نرده درخشان در این اتاق نشیمن ایجاد کرده است. این اثر، نوری گرم و زرد را به داخل اتاقی می آورد که عمدتاً با وسایلی به رنگ های سرد پر شده است. علاوه بر این، از آنجایی که نور به سمت پایین هدایت شده است، احساس راحتی و خوشامدگویی در اتاق به وجود آورده است (در حالی که متمرکز نمودن نور به سمت بالا بسته به چگونگی استفاده از آن، معمولاً فضا را بازتر و بزرگتر نشان می دهد).

 

روشنایی اتاق نشیمن, دکوراسیون روشنایی اتاق نشیمن

پنهان کردن باریکه نور در زیر دیوار مصنوعی نوعی نرده درخشان در این اتاق نشیمن ایجاد کرده است

 

بدیهی عمل نکنید

در اتاق نشیمن این اتاق، به آسانی می شد چراغی را روی میز کنسول قرار داد… ولی چراغ دیواری زاویه دار مثل یک اثر هنری بسیار چشمگیر است و در عین حال نور را نیز در دو مسیر متفاوت به پایین می دهد. این چراغ با چراغ مطالعه متناسب شده و نتیجه آن اتاقی است که علی رغم سقف بلند، حسی گرم و خوشایند ارائه می دهد.

 

روشنایی اتاق نشیمن, دکوراسیون روشنایی اتاق نشیمن

چراغ دیواری زاویه دار مثل یک اثر هنری بسیار چشمگیر است

 

روی جلب توجه تمرکز کنید

طرح های اتاق نشیمن بسیار مینیمال نیاز به نورپردازی بسیار خوبی دارند تا در شب حس خوشایندی داشته باشند. در این اتاق نشیمن این امر به خوبی محقق شده است، به طوری که چراغ آویز تا ارتفاع بسیار پایین روی میز آویزان شده تا تمرکزی از حس راحتی محیط مخصوص نشستن به وجود آورد. پرده کرکره استفاده شده نیز نور را به صورت کنترل شده به داخل اتاق عبور می دهد، بنابراین انتخاب لامپی با رنگ گرم عاقلانه است.

 

رنگ نور مناسب اتاق نشیمن, نورهای مناسب اتاق نشیمن

در این چیدمان انتخاب لامپی با رنگ گرم عاقلانه است

 

سقف را مرتفع کنید

استفاده از چراغی که نور را به بالا دهد تا سقف را برجسته تر نشان دهد راهی هوشمندانه برای بلندتر نشان دادن اتاق است. در این اتاق نشیمن، ارتفاع چراغ پایه دار این اثر را حتی به صورت بزرگنمایی شده تری نشان می دهد. لامپ های آویزان اصلی اثری آینه ای دارند، که قالب نور را به شکل قابل توجهی نرم و منعکس کرده و اثر تاریک پنهانی ایجاد می کند.

 

چراغ های مناسب اتاق نشیمن,کاربرد نور در اتاق نشیمن

استفاده از چراغی که نور را به بالا دهد اتاق را بلندتر نشان می دهد

 

از نور منعکس شده استفاده کنید

حذف چراغ آویز مرکزی در اتاق نشیمن ایده بدی نیست، ولی به این معنی است که باید به لامپ های روی میز و سطح زمین تکیه بیشتری کنید. ولی اگر نیاز دارید که میزان نور خود را بیشتر کنید، لامپ ها را در مقابل آینه قرار دهید. حتی چراغ های کم نور نیز در این حالت نور بسیار زیادی را به شکلی اثربخش منعکس می کنند.

 

دکوراسیون روشنایی اتاق نشیمن, دکوراسیون اتاق نشیمن

لامپ ها را در مقابل آینه قرار دهید

 

از قطعه های مجسمه ای استفاده کنید

چراغ های اتاق نشیمن همیشه باید با توجه به ظاهر خوبشان انتخاب شوند، ولی این طور تصور نکنید که حتماً باید با تمام اجزای اتاق متناسب باشند.

 

این لامپ های رومیزی روی گچ بری دور شومینه قرار داده شده اند (که به خودیِ خود محل نامعمولی است)؛ تعداد این لامپ ها دو تا است که قرینه ای هماهنگ ایجاد کرده، و به شکلی چشمگیر و قابل توجه نامعمول هستند.

 

دکوراسیون اتاق نشیمن, روشنایی اتاق نشیمن

این لامپ های رومیزی روی گچ بری دور شومینه قرار داده شده اند

 

به دنبال تقارن متناسب باشید

حالا که صحبت از تقارن شد، این اتاق نشیمن دارای دو عدد چراغ هماهنگ در دو طرف کاناپه اصلی است. چرا اصلاً باید چراغ های خود را تا این حد هماهنگ و متعادل کنید؟ اول از همه، این چراغ ها حتی در هنگام خاموشی هوشمندانه به نظر می رسند. دوم اینکه، زمانی که این چراغ ها روشن شوند، مقدار برابر نور را در همه جای اتاق پخش خواهند کرد، به این معنی که هر کسی هر جا که نشسته باشد از آن بهره مند خواهد شد.

 

انتخاب نور مناسب اتاق نشیمن, رنگ نور مناسب اتاق نشیمن

استفاده از چراغ های متقارن در اتاق منطقی می باشد

 

با تناسب بازی کنید

چگونه اتاقی را از معمولی به خارق العاده تغییر دهیم؟ پاسخ این است که همه چیز را به شکلی با سلیقه دور از توجه نگه داریم، و بعد فقط یک آیتم را کاملاً در معرض توجه قرار دهیم. در اینجا، چراغ بسیار بزرگ در معرض توجه قرار گرفته است، و دلیل اصلی که اثر خیلی خوبی در این فضای مدرن ایجاد کرده این است که در عین بسیار بزرگ بودن، حالتی نیمه شفاف دارد.

 

نورهای مناسب اتاق نشیمن,چراغ های مناسب اتاق نشیمن

در معرض توجه قرار دادن چراغ بزرگ اثر خوبی در این فضا دارد

 

بافت را اضافه کنید

یک اتاق کاملاً سفید، کاملاً خنثی یا کاملاً تک رنگ نمای خیلی خوبی دارد، ولی می تواند کمی خشک و بی روح باشد بنابراین اضافه کردن کمی بافت طبیعی ضروری به نظر می رسد. در اینجا، بافت به آباژور بزرگ (و در نتیجه بسیار برجسته) اضافه شده، که با قرار گرفتن در مرکز، خودش را به عنوان نقطه کانونی اتاق نشان می دهد. هزینه ای کوچک، تأثیری بزرگ!

 

چراغ های مناسب اتاق نشیمن,دکوراسیون اتاق نشیمن

با قرار گرفتن آباژور بزرگ در مرکز، خودش را به عنوان نقطه کانونی اتاق نشان می دهد

 

ظاهر باید با کاربردی بودن تطابق داشته باشد

درست نیست که چراغی را فقط به خاطر ظاهر آن انتخاب کنید. شاید در طول روز جذابیت زیادی داشته باشد، ولی اگر عملکرد خوبی نداشته باشد در طول شب می تواند باعث اذیت شود. بنابراین، حالت ایده آل این است که چراغی را انتخاب کنیم که زیبا به نظر برسد و اتاق را دقیقاً به شکلی نورانی کند که احتیاج دارید.

 

کاربرد نور در اتاق نشیمن,نورپردازی اتاق نشیمن

چراغی را انتخاب کنیم که زیبا به نظر برسد

 

منبع : bartarinha.ir

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای دکوراسیون داخلی

شرکت مهندسین معماری چهارباغ آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

keyboard_arrow_up