نکاتی برای چیدمان میز غذاخوری

با مهندسین معماری چهارباغ در یک مطلب تازه از دکوراسیون داخلی همراه باشید :

چیدمان میز غذاخوری برای خانم‌هایی که به زیبایی و دکوراسیون منزلشان اهمیت می دهند همیشه یک دغدغه است. در این مطلب سعی داریم ایده ها و نکاتی را برای چیدن یک میز شیک و امروزی با شما به اشتراک بگذاریم. فرقی نمی کند میزتان را برای یک مناسبت خاص مثل تولد آماده کنید یا نه، معمولا دوست دارید میزتان همیشه آراسته و چشم‌نواز باشد؛ با اجرای چند ترفند ساده می‌توانید میز خود را تبدیل به محلی فوق العاده جذاب برای صرف غذا کنید. 

 

وسایلی که برای تزیین میز استفاده می شوند را می توان در جایی غیر از میز ناهارخوری به نمایش گذاشت، مثلا آن ها را روی پیشخوان اُپن آشپزخانه بچینید، روی میز حیاط یا یک دورهمی پشت میز اتاق نشیمن یا همان کافی تیبل! این را هم اضافه کنیم که راز چیدن یک میز چشمگیر در لایه ها است. لایه هایی با بافت ها و رنگ های مختلف و وسایلی که یک میز ساده را تبدیل به یک میز سرزنده و خوش آب و رنگ کند.

 

1. بشقاب‌ و لیوان‌

برای داشتن یک میز شیک و با سلیقه لازم نیست پول های هنگفت خرج بشقاب ها و لیوان ها کنید. کافیست به محو صحیح از وسایل استفاده کنید مثلا نیازی به جفت و جور کردن اشیا با هم نیست. با وسایل راحت باشید و ناهمگونی ایجاد کنید.

 

چینی ها را بچینید. اول بشقاب غذاخوری، بعد بشقاب سالادخوری و روی آن کاسه سوپ خوری.

زیر بشقاب ها حتما سطح نازک و صافی را قرار دهید تا متمایز شوند. برای این کار علاوه بر زیر بشقابی های آماده می توانید از کاغذ رنگی یا بسته به سبک مهمانی از برگ درخت استفاده کنید.

 

لیوان های آب خوری را دسته بندی کنید. قرار دادن بیش از یک لیوان برای هر نفر به میز شما ظاهر جذاب تری می دهد پس بسته به نوع نوشیدنی یک لیوان دیگر هم اضافه کنید.

از ظروف نقره ای یا روحی استفاده کنید و با رد کردن روبان های رنگی از لابه لای ظرف ها یا قرار دادن یک دستمال سفره به شیوه ای هنرمندانه داخل آن ها، جلوه بیشتری ایجاد کنید.

 

اصول چیدمان میز غذاخوری,راهنمای چیدمان میز غذاخوری

قرار دادن بیش از یک لیوان برای هر نفر به میز شما ظاهر جذاب تری می دهد

 

2. رومیزی

استفاده درست از رومیزی میز شما را از حالت معمول خارج می کند. خوشبختانه تنوع رومیزی با قیمت های مناسب در بازار آنقدر زیاد است که می توانید از یک دراور یا محفظه برای جمع کردن آن‌ها استفاده کنید تا رومیزی هایی با طرح ها، بافت ها و رنگ های متنوع داشته باشید و با ترکیب و هماهنگ‌ کردن آن ها جلوه های بیشتری ایجاد کنید. 

از رانر استفاده کنید. رانرها ابزاری مدرن برای پوشاندن میز هستند و بیشتر زمانی استفاده می شوند که نخواهید تمام سطح چوبی یا شیشه ای میز غذاخوری را بپوشانید. 

 

چیدن میزغذاخوری,چیدمان میزغذاخوری

می توانید از رانر برای پوشاندن میز استفاده کنید

 

3. دسته گل

با گذاشتن یک دسته گل در مرکز میز، نقطه کانونی ایجاد کنید. این دسته گل بین اجزای میز اتحاد ایجاد می‌کند و ترکیب آن‌ها را چشم‌نوازتر می‌کند. خلاقیت نشان دهید اما دقت داشته باشید که گلدان حاوی دسته گل و خود گل‌ها نباید خیلی باریک و بلند باشند و هرچه گردتر و حجیم‌تر باشند بهتر است. دسته گل بلند اجازه نمی‌دهد افراد آن طرف میز را ببینید و اگر خیلی هم بزرگ باشد میز را شلوغ می‌کند. چیزهای جذاب دیگری که می‌توانید به جای دسته گل استفاده کنید چند شاخه خشک و باریک درخت، شمعدان و سنگ رودخانه است. 

 

مهارت های چیدمان میز غذاخوری, شیوه چیدمان میز نهارخوری

با گذاشتن یک دسته گل در مرکز میز، نقطه کانونی ایجاد کنید

 

4. اشیای تزیینی

اشیایی که شما انتخاب و استفاده می کنید می تواند نشان دهنده سلیقه شخصی شما باشد. از اشیایی استفاده کنید که دارای یک موضوع مشترک یا یادآور معنای خاصی باشند. برخی از اشیایی که می توانید استفاده کنید شامل گلدان های کوچک و رنگی، حلقه های دستمال سفره خاص و خلاقانه، دسته های کوچک گل برای هر نفر و… می شوند.

 

نحوه چیدن میز غذاخوری,تکنیک های چیدن میز غذاخوری

اشیایی که شما انتخاب و استفاده می کنید می تواند نشان دهنده سلیقه شخصی شما باشد

 

5. شمع

استفاده از شمع کمک زیادی به سرزنده و چشم گیر کردن میز می کند. قرار دادن چند شمع در اندازه های مختلف به میز شما گرما می بخشد و اگر در کنار اشیای براق قرار بگیرد نور خود را در آن ها منعکس می کند. برای روی میز غذاخوری از شمع های بدون عطر استفاده کنید تا بوی آن ها با بوی غذا ترکیب ناخوشایندی درست نکند. به جای شمع می توانید از چراغ هایی که به شکل عطر طراحی شده‌اند یا ریسه های ال ای دی استفاده کنید.

 

راهنمای چیدمان میز غذاخوری, مهارت های چیدمان میز غذاخوری

استفاده از شمع کمک زیادی به سرزنده و چشم گیر کردن میز می کند

 

منبع : kalleh.com

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای دکوراسیون داخلی

شرکت مهندسین معماری چهارباغ آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

keyboard_arrow_up